درباره کتاب:
این کتاب برای بار اول در سال 1385 توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه چاپ و سپس در سال 1388 برای بار دوم توسط همین انتشارات، منتشر شدهاست. همانطور که از عنوان کتاب پیداست، محور مباحث آن، رفتار سازمانی با رویکرد اسلامی است که از میان سه سطح فرد، گروه و سازمان، به معرفی مباحث اسلامی در سطح گروه توجه شدهاست. این کتاب در چهاربخش تنظیم شدهاست؛ بخش اول: رویکرد اسلامی به مبانی رفتار گروه است که در طی شش فصل مباحث اسلامی مربوطه به ترتیب ذیل معرفی شدهاست: فصل اول، کلیات؛ فصل دوم، علل شکلگیری گروه؛ فصل سوم، انواع گروه؛ فصل چهارم، پویایی گروه؛ فصل پنجم، تصمیمگیری گروهی؛ فصل ششم، متغیرهای ساختار گروه. بخش دوم رویکرد اسلامی به ارتباط سازمانی شامل پنج فصل است که عبارتند از فصل اول، کلیات؛ فصل دوم، انواع ارتباطات؛ فصل سوم، ارتباطات سازمانی، فصل چهارم، موانع ارتباطات سازمانی؛ فصل پنجم، ارتباطات اثربخش و کارا. بخش سوم: رویکرد اسلامی به قدرت در سازمان در طی سه فصل بحث شده که عبارتند از: فصل اول، کلیات؛ فصل دوم، انواع قدرت، فصل سوم، قدرت برتر، قدرت اخلاق. بخش چهارم رویکرد اسلامی به تعارض سازمانی است که در چهار فصل تنظیم گردیده: فصل اول، کلیات؛ فصل دوم، رویکرد اسلامی به تعارض سازمانی، فصل سوم، عوامل تعارضزا، فصل چهارم، مدیریت تعارض.
دانلود فهرست و مقدمه